مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: طرح‌های توسعه‌ای این شرکت به‌عنوان بلوک مرکزی معدنی ایران، نیازمند حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران پایتخت گفت: طرح‌هایی که در این شرکت در حال سرمایه گذاری است، در چند دسته طرح‌های معدنی، صنعتی، زیرساختی، دانش بنیان و طرح‌های فرهنگی و ورزشی تقسیم می‌شود.

او بیان کرد: طرح‌های شاخص ما در حوزه معدنی، معدن D۱۹ در قالب شرکت دشت یوز دره انجیر و معدن ناریگان و آنومالی هشت است که در مجموع به ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارند که بیش از هزار میلیارد آن انجام شده و قرار است امسال به اصل سرمایه گذاری وارد شویم.

حمیدیان ادامه داد: کارخانه آهن اسفنجی از جمله طرح‌های صنعتی است که از ابتدای امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده است و امیدواریم ۳۶ ماهه به پایان برسد که این طرح نیز به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد. 

او گفت: بین پنج تا شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در کارخانه کنسانتره مورد نیاز است.

حمیدیان خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساختی، این شرکت در توسعه طرح فاضلاب شهر یزد مشارکت دارد که این طرح نیازمند ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است. 

او ادامه داد: چند طرح اصلاح خط یک‌هزار میلیارد تومانی بهره‌وری در این مجموعه تعریف شده و علاوه بر آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تن باطله معدنی در این شرکت وجود دارد که مشغول پرعیارسازی آن‌ها هستیم. 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته این شرکت بیش از سه‌هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشت و امسال نیز افزایش سرمایه برای پیشبرد و توسعه طرح‌ها را در دستور کار دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این شرکت یکی از سیاست‌های ما حضور رسانه‌ها و انعکاس ظرفیت‌های بلوک مرکزی معدنی ایران است. 

حمیدیان افزود: بلوک معدنی مرکزی ایران در بافق قدیمی‌ترین بلوک معدنی آهن ایران و با سابقه‌ترین و پرظرفیت‌ترین منطقه معدنی است. 

او بیان داشت: این ظرفیت به آن فعلیت لازم نرسیده و یکی از پایه‌های جدی آن نقش رسانه‌ها در این زمینه است که می‌توانند با بازتاب‌های خبری خود، شتاب توسعه فعالیت‌های این مجموعه را رقم بزنند. 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: رسانه‌ها می‌توانند در میزان سرعت سرمایه گذاری‌ها و رشد فعالیت‌ها در این منطقه نقش ایفا کنند. 

او تاکید کرد: آن چیزی که برای فعالیت‌های معدنی ما لازم است سرمایه گذاری بر روی اصل طرح‌ها است و مهمترین کاری که در این شرکت باید پیگیری شود، این است که سرعت سرمایه گذاری و بهره برداری از این معادن بالا رود. 

حمیدیان خاطرنشان کرد: ما برای جهش جدی باید تمامی ظرفیت‌ها را فعال کنیم و در حال حاضر در حال حداکثر آماده سازی از باطله‌ها هستیم که بتوانیم به ذخایر جدیدی در این معدن قدیمی برسیم. 

او ادامه داد: تامین مالی و سرمایه گذاری سرمایه گذاران مختلف در قالب مشارکت، در قالب حضور در لایه سهامداری شرکت و. می‌تواند فعالیت ما را به عنوان یک شرکت معدنی توسعه دهد. 

حمیدیان گفت: معتقدیم در حوزه صنعتی نباید وارد رقابت با سایر شرکت‌های فولادی شویم و مهم‌تر این است که وارد سرمایه گذاری با سایر شرکت‌ها شویم و نقش مکمل را در چرخه فولاد آن‌ها ایفا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.